Bugün gazetesindeki
habere göre; Emniyet Genel Müdürlüğü‘nün hazırladığı “Elektronik Araç
Kimliklendirme ve Araç Takip Sistemi” adlı projede araç plakaları çipli olanlarla
değiştirilecek. Kayıtlı bütün araçların ön camlarına barkotlu etiketler
yapıştırılırken, plakalarına da kriptolu çipler takılacak. Karayolları Genel Müdürlüğü’nün otoyollardaki
güvenlik kameraları ve MOBESE alt yapısına entegre edilecek sistem radyo
frekansı teknolojisi ile çalışacak. Yeni sistem ile karayollarındaki tüm
araçların hareketleri adım adım izlenecek. Terör, kaçakçılık, asayiş gibi
suçlar ile ölümlü ve yaralamalı kazalara
karışan failler en kısa sürede yakalanabilecek. Sistem ile trafik
kurallarındaki ihlallerin en aza indirilmesi hedefleniyor.
Tasarının TBMM‘de kabul edilmesinden sonra hayata geçirilmesi
öngörülen proje ile 17 milyon 33 bin 413 araç plakası değiştirilecek.
Cama yapıştırılacak etikette araçların şase numarası yer alacak. Çipli
plakaları Emniyet Genel Müdürlüğü üretecek ve sabit plaka uygulamasına
geçilecek. Gümrükten geçiş yapan yabancı plakalı araçların camlarına takılacak
etiket ile de ülke içindeki güzergahlarının takip edilmesi hedefleniyor.
