1. Haberler
  2. Anadolu
  3. Toplu Taşımada Akıllı Kart Dönemi

Toplu Taşımada Akıllı Kart Dönemi

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, yılbaşından itibaren belediye otobüslerinde akıllı kart sisteminin uygulanmaya başlanacağını, kartların ise 10 Ekimden itibaren dağıtımının gerçekleştirileceğini bildirdi.

featured
Paylaş

Başkan Gökçek, akıllı kart sistemiyle önceki yıllarda öğrenciler için uygulanan paso sisteminin de kaldırılacağını, öğrencilerin bir kereye mahsus alacakları

“İndirimli Akıllı Kart” ile eğitim hayatları sona erene kadar şehir içi ulaşımdan faydalanabileceklerini belirtti.

Başkan Gökçek’in verdiği bilgiye göre, EGO, eğitim öğretim yılı başında okullardan alacağı öğrenci listeleri ile sistemi güncelleyip, mezun olan öğrencilerin kartlarını elektronik olarak kullanıma kapatacak.

Başkan Gökçek, uzun yıllardır öğrencilerin şikayetçi olduğu “bandrol” uygulamasına son verildiğini müjdeledi. 10 Ekim tarihinden itibaren yeni akıllı kartların dağıtımının başlayacağını duyuran Başkan Gökçek, öğrencilerin Akıllı Kart’a bir kereye mahsus 5 TL ödeyeceğini bildirerek, “EGO’nun almakta olduğu 24 TL’lik bandrol ücreti artık alınmayacak…” açıklamasını yaptı.

İNDİRİMLİ KARTLARI EGO GÜNCELLEYECEK

Öğrenciler, bir kereliğine alınacak indirimli akıllı kartlarını eğitim hayatlarının sonuna kadar kullanabileceklerini dile getiren Başkan Gökçek, şöyle konuştu:

“Akıllı kartlarını bir kereye mahsus 5 TL karşılığında alacak olan öğrencilerin bu haklarının devamlılığını EGO, okullardan alacağı listeler ile güncelleyecek. Mezun olan öğrencinin indirimli kart kullanma hakkı her eğitim öğretim yılı başında elektronik olarak sistemde kapatılacak. İndirimli kart kullanım hakkı iptal edilen öğrenci, toplu taşımadan faydalanmak için tam kart alacak.”

1 OCAK’TAN İTİBAREN YÜRÜRLÜKTE

“Ankarakart” adı verilen “Temassız Akıllı Kartlar”ın1 Ocak tarihi itibariyle uygulamaya geçeceğini ifade eden Başkan Gökçek, “Çalışmaları hızla sürdürülen kartlar ‘Serbest (ücretsiz), indirimli ve tam’ olmak üzere üç çeşit hazırlanacak ve bu kartlar kişiye özel olacak” bilgisini verdi. Kart sahiplerinin istedikleri miktarda parayı kartlarına yükleyebileceklerini söyleyen Başkan Gökçek, “UKOME tarafından belirlenen toplu taşıma ücretleri her binişte yolcunun kartındaki miktardan düşecek. Kişiselleştirilen kartın kaybedilmesi durumunda başkaları tarafından kullanımı engellenerek, mağduriyeti önlenecek. Denetim daha iyi sağlanacak” diye konuştu.

Toplu Taşımada Akıllı Kart Dönemi
0

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Halk Ulaşım Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.

KAI ile Sohbet Et

Yapay zeka asistanı
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.