ulhxix
  1. Haberler
  2. Yazarlar
  3. Hüseyin Sargın: Kartondan Otobüs

Hüseyin Sargın: Kartondan Otobüs

Paylaş

Sevgili esnaf arkadaşlar yanlış anlamayın bu otobüs bizim taşımacılık yaptığımız değil yöneticilerin bindiği otobüs. Sevgili esnaf arkadaşlar belki bu şekil bir tabir neden kullandığımı düşünebilirsiniz? Düşünmekte de haklısınız. Neden mi? Çünkü esnafımızın mevcut durumuna bakıp neden biz kendimizi ifade edemiyoruz diye düşündüğümde anladım ki sorunları çözmek noktasında´olan muhataplarımız bizim sektörel anlamda şehiriçi yolcu taşımacılığı değil kartondan otobüs işletmeciliği yaptığımızı zannediyorlar. Yahut biz gerçekten şehir içi otobüs taşımacısı olduğumuzu ve yaptığımız taşımacılığın bir işletim maliyeti olduğunu anlatamadık.

Kartondan otobüs işletmeciliği maliyeti en düşük işletmeciliktir. Çünkü yakıt maliyeti yoktur, koltuğunuzun altına alır ve gidersiniz. Bu nedenle aylık (15.000 tl) yakıt maliyetiniz olmaz. Sonra filo yenileme sorunu yoktur. Çünkü gider herhangi bir kağıt toptancısından birkaç lira karşılığı birkaç kilo karton alıp makasla keserek istediğiniz marka ve modelde(basamaklı özürlü rampalı ya da alçak taban) otobüs yapabilirsiniz. Bu da ne demek (350.000 tl) verip ya da borçlanıp aylık yaklaşık( 4.000 tl) lik amortisman maliyetiniz olmaz. Şoför maliyetimiz? Başta dedim kartondan otobüsü koltuğunun altına sıkıştırıp gidiyorsun(5.000 tl) şoför maliyeti yok.

Bitmedi KDV yılık gelir vergisi de yok neden mi bak bunu kimse bilmez. Karton otobüsle yolcu taşınmaz bu da aylık ortalama(6.000 tl) kartondan otobüs ne işe mi yarıyor? Sadece içine ya da arkasına geçip içindeymiş gibi poz verip resim çekiliyor.

Sevgili esnaf arkadaşlar yukarda içine biraz da mizah katıp yaptığım karton otobüs işletmeciliği başka bir tabirle ağlanacak durumumuza İNADINA GÜLMEK LAZIM der gibi. Evet karton otobüs işletmeciliği değil ama rakamlar gerçek esnafımızın SKM’si (minimum sıfır kar) maliyeti yukarıda vermiş olduğum rakamlardır. Şimdi sayın İETT’ye ve yöneticilerime soruyorum? Yukarıdaki tabloyu biliyor musunuz? Bilmediğinizi düşünmüyorum. Mevcut olan fiyat ve işletme politikalarıyla bu maliyetin altından nasıl kalkacağız? Bunlarla ilgili düzeltmek adına neler yapılıyor yada her şeyi yaparsan sonra iş kalmaz mantığıyla sonraya mı bırakılıyor? Bırakılıyorsa  ne zamana? Bize koşmak isteyenler vardı onların koşması mı bekleniliyor? vs vs vs .

Sevgili esnaf ve yönetici arkadaşlar gerçekçi olmak lazım. Yazdıklarımın yapılmasının çok da kolay olmadığının bilincindeyim. Fakat ”zor diye beklemek, nasılsa hallolur, biz nasılsa 1920’den bu yana taşımacılık yapıyoruz ve yapmaya devam edecek köklü geçmişe sahibiz” derseniz olmaz. Sevgili arkadaşlar sizleri karamsarlığa düşürmek istemem. Ancak olay ortada. ortada derken ortada oynananlar değil perde arkasında oynananlar. Sorun yok nasılsa doksan iki yıllık uzun geçmişimiz var. Lakin şunu unutmamak lazım ”bir sektörde eski olmak en iyi veya değişilmez olmak anlamına gelmez” umarım bunun farkındayız. 

SAHİPOLDUĞUNUZ TEK ŞEY ÇEKİÇSE HER ŞEY ÇİVİ GİBİ GÖRÜNMEYE BAŞLAR hayırlı ve bol kazançlı günler.

 

HÜSEYİN SARGIN

Hüseyin Sargın: Kartondan Otobüs
0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Halk Ulaşım Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.